A szünet dicsérete

Képzeld el, hogy a kedvenc számod énekled, de közben nem tarthatsz szünetet. Nem, még levegővételre sem. 

Ha jól beosztod a kezdő belégzést, nagyjából egy sorra elég a levegő. Ha tudatosan spórolsz a levegővel, akkor egy kicsit tovább is juthatsz, de garantáltan nem sikerül végigénekelni a számot, akkor se, ha nagyon szeretsz énekelni. 

Lehet, hogy az álommunkádat végzed, pont ott vagy, ahol lenni szeretnél, pont azt csinálod, amiben a legjobb vagy. De szünetre mindenképp szükséged van. Szükséged van fellélegzésre, mert ha hosszabb távon elmulasztasz szünetet tartani, elfogy a szufla, a lendület. 

A pszichodrámacsoportban való részvételre elég ok lehet, ha csak levegőt akarsz venni. Ha úgy érzed, nagyjából rendben van az életed, de jó lenne néha megállni és fellélegezni. Nem kell hatalmas krízis, nem kell megvárni, amíg ég a ház. 

Egyik drámacsoportomba akkor jelentkeztem, amikor tulajdonképpen rendben volt minden velem. Két gyerekemmel voltam otthon GYES-en, egészségesek voltak, nem volt különösebb probléma velük azon túl, hogy az éjszakák átalvásáról csak álmodozhattam. De a négy éve tartó 0-24 órás készenlét kimerített, hiába a számomra legkedvesebb emberekkel voltam. Azt kívántam, bárcsak lenne egy kis időm, amikor rólam szólnak a dolgok, amikor egyedül vagyok. Amikor én én vagyok, nem pedig valakinek az anyukája. Bár nem volt egyszerű megszervezni, hogy havi egy napot vigyázzon valaki a gyerekekre, de végül sikerült. Számomra a drámacsoport lett a szünet, az az alkalom, amikor magamra figyelhettem, amikor levegőt és lendületet vehettem. A drámás napok után a gyerekek egy lelkes és felszabadult anyát kaptak vissza. A szünet jót tett nekem, ami jót tett a családnak.

Ha úgy érzed, hogy neked is jót tenne rendszeresen egy kis szünet, egy nap, ami rólad szól, akkor szeretettel várunk az Életlego drámacsoportba. Havi egy szombat, amikor kiléphetsz a munka és/vagy család mókuskerekéből és arra fókuszálhatsz, hogy neked mi jó, te mit szeretnél, mik az álmaid és mit tehetsz értük. Szeretettel várunk, keress minket a pszichodramamost@gmail.com címen vagy a Kapcsolat menüpontban megadott telefonszámokon!